A kosár üres

Az immunrendszer két igen hatékony hadsereget üzemeltet. Az egyik a velünk született – vagy más néven természetes - immunrendszer, amely már magzati korban kialakul. Ez a szervezet első számú védelmi vonala. Rendkívül gyors reakcióképességgel rendelkezik, akár percek alatt is képes hadrendbe állni. Taktikája nem specifikus, hanem mindenre kiterjedő. Bármi kerül az útjába, azzal megbirkózik. Egy nagy hibája van csak, hogy buta! Ugyanis nincs memóriája. De épp emiatt képes 99,999%-os hatékonysággal harcolni. Egyetlen támadójára sem emlékszik vissza, és annak tulajdonságaira és támadási taktikájára sem, ezért minden betolakodó ellen beveti a 100%-os védelmi repertoárt – azaz a fehérvérsejteket**: a makrofágokat (10-15%), a neutrofil granulocitákat*** (60-70%) és a természetes ölősejteket (10-15%)

A másik hadrendbe állítható sereg a szerzett immunrendszerünk, amely annak ellenére, hogy lényegesen okosabb, mint a velünk született, mégis csak a második védelmi vonalunk. Képes "megtanulni" felismerni egy kórokozót, és memóriával rendelkezik, viszont rendkívül lassú. Ha csak az ő védelmére lennénk bízva, akkor sok esetben végzetessé válna a helyzet, mire összerázná magát és feleszmélne. Ellentétben a természetes immunrendszerrel, ez a hadsereg specifikusan dolgozik: megjegyzi az ellenséget, annak taktikáját, és csak az ellen vértezi fel magát

Immunrendszerünk 70-80%-a a bélfalunk baktériumflórájában található. Egészen pontosan: immunrendszerünk tökéletes működéséért a baktériumflóránk a felelős. Ha a beleink baktériumflórája nem tökéletes, akkor ebből egyenesen következik, hogy az immunrendszerünk sem! Ezért nagyon fontos a megfelelő táplálkozás, hisz a bélflóránk milyensége viszont a táplálkozáson múlik. Nem véletlenül vallotta már Paracelsus is : „A halál a bélben lakozik”

Az immunrendszert erősítő táplálkozás szabályai a következők:

  • Kerüljük az adalékanyagokat tartalmazó készételek fogyasztását, ne járjunk gyorséttermekbe, iktassuk ki étrendünkből az instant, a zacskós, a finomított és a konzerv élelmiszereket.
  • Próbáljuk meg ételeinket mindig friss és kemikáliamentes alapanyagokból elkészíteni.
  • Fogyasszunk minél több nyers ételt, zöldséget, gyümölcsöt és magvakat, ugyanis a nyers ételek tartalmazzák a legtöbb jótékony vitamint, ásványi anyagot és enzimet. Sajnos a főzés, sütés és párolás alkalmával a vitaminok nagy része, és az összes enzim elpusztul. Az enzimek jelenléte márpedig elengedhetetlen az egészséges emésztés és tápanyag feldolgozás szempontjából.
  • Egyáltalán ne fogyasszunk cukrot! Helyette inkább mézzel édesítsünk, de még a méznél is cukormentesebb megoldás a sztívia, vagy a xillit (nyírfacukor).
  • Igyunk minél több folyadékot, lehetőleg szénsav- és cukormentes zöldség és gyümölcsleveket, zöldteát, fehérteát, gyógyteákat.
  • Kerüljük az állati fehérjét, ugyanis a legújabb kutatások bebizonyították, hogy az állati fehérjék – főleg az egyik tejfehérje, a kazein – nem csak gyengíti az immunrendszert, hanem a rákkeltő anyagok aktivitását is erőteljesen fokozza.

Immunerősítő növények:

C vitamin tartalmú drogok: csipkebogyó, málna és málnalevél, csalánfű

Flavonoidtartalmú drogok: nyírfalevél, kukoricabajusz, bodzavirág, máriatövis-termés, hársfavirágvitamin-tartalmú drogok

Szaponintartalmú drogok: mezei zsurló, ginszeng, édesgyökér, aranyvesszőfű, ökörfarkkóró-virág

Csípősanyag-tartalmú drogok: fokhagyma, paprika, fekete mustármag, kurkumagyökértörzs

 

Be nem sorolható immunerősítő gyógynövények:

Kasvirágfű (Echinaceae herba), amely légúti fertőzések kitűnő kezelője, gyulladásos bőrbetegségek ellenszere, és kitűnően erősíti a szervezet védekezőképességét.

  • TUlsi - adaptogén gyógynövény.  Gyerkeknek 2 éves kortól alkalmazható, mert  nem tartalmaz koffeint vagy teint.

Mentés